Geg 262010
 

Jau visai netrukus, vos už kelių dienų Raudondvaryje prasidės  Lietuvos orchidėjininkų draugijos organizuojama egzotinių augalų paroda „Žali horizontai“.

Paroda vyks labai nestandartinėje aplinkoje – Raudondvario dvaro oranžerijoje (1, 2 nuotraukose – oranžerija prieš parodą).

Pats Raudondvario dvaras – XVII a. pradžios Lietuvos renesanso architektūros paminklas. Raudondvario dvarą XVI a. antroje pusėje įkūrė Kauno vėliavininkas Vaitiekus Dziavaltauskas. Nuo XIX a. pr. Raudondvario dvarą valdė grafai Tiškevičiai. Jie pastatė bažnyčią ir kleboniją, restauravo rūmus, įkūrė parką, pastatė oranžeriją, sodininko namus, ištaigingai sutvarkė arklides.

Nuo 1957 m. visas ansamblis buvo Lietuvos žemės ūkio inžinerijos instituto globoje. Dabar pilyje veikia instituto mokslinė biblioteka bei Raudondvaryje gimusio kompozitoriaus J.Naujalio memorialinis muziejus.

Šiomis dienomis vyksta intensyviausias ir, be jokios abejonės, kūrybiškiausias darbas parodos organizatoriams – ekspozicijos ruošimas. Praėjusius keletą mėnesių buvo renkamasi vieta, planuojamas išdėstymas, rūpinamasi parodos pristatomąja medžiaga (plakatais, skrajutėmis),  sudarinėjami parodos dalyvių ir  būsimų eksponatų sąrašai.

Ruošiantis parodai – kaip visada – daugybė diskusijų, derinimųsi, nuomonių. Viskas juda, sukasi kažkokiam chaose. Šiuo atveju pokalbiai apie būsimą parodą vyko net keturiuose forumuose (Orchidėjininkų draugijos, Augalų labirintų, Rojaus sodų, Bonsų augintojų). Diskutuojamos temos pynėsi viena su kita be kažkokios aiškios bendros ir galutinės išvados ar nuomonės. Stebint iš šalies visą pasiruošimo procesą neretai atrodo, kad tai niekada nesibaigs, paroda niekada neprasidės…

Tačiau šis įspūdis apgaulingas. Likus keletui dienų iki atidarymo eskpozicijos vietoje atsiranda baldai, ant kurių bus komponuojami eksponatai. Pamažu iš visų Lietuvos kampelių ima „suvažiuoti” augalai. Eksponatai pasiekia parodos vietą faktiškai be jokio centralizuoto logistinio koordinavimo. Egzotikos augintojai, pristatydami parodai savo augalus, kartu pasirūpina ir kolegų augintiniais. Ir vėl gi, jei netenka betarpiškai dalyvaut šiame procese, staiga galima pastebėti, kaip iš niekur atsiranda pilnos pakampės įvairiausių orchidėjų, sukulentų, sanpaulijų ir kitų vazoninių augalų.

Šį pavasarį parodoje dalyvauja septyni bonsų augintojai iš trijų Lietuvos miestų (Vilniaus, Alytaus ir Kauno), lankytojams bus pristatyta 14 medžių –  įvairių botaninių rūšių, formavimo stilių, filosofinių krypčių. Bet tiek apie parodos dalyvius, tiek apie jų augintinius papasakosime parodai pasibaigus – kad neužbėgtumėm įvykiams  už akių. Ir tikrai gaila, kad į tokią gausybę kvietimų atsiliepė ne visi augintojai, galintys kitiems pademosntruoti, ką sugebėjo išauginti bei suformuoti.

Tos pačios šalies bonsų dalyvavimas parodoje dažniausiai nesukelia papildomų sunkumų (žymiai sudėtingiau juos atsivežti iš svetur, ypač ne-Europos Sąjungos valstybių).  Svarbu atsižvelgti į bendrą kompozicijos estetinį vaizdą, apšvietimą, medeliams sudaromą mikroklimatą.  Taip pat bonsai gali būti eksponuojami vieni, arba naudojant įvairius padėkliukus, statulėles ar kitus lydimuosius elementus. Griežtų apribojimų čia nėra – kiekvienas parodos dizaineris spalvas, medžiagas ir priemones renkasi savo nuožiūra.

Kadangi planuojamas parodos ekspozicinių stalų fonas yra juodas (o ne kiekvienam medžiui ar jo indui tai tinka), kontrastui sušvelninti buvo iš anksto padaryti padėkliukai-trinkelės ir supjautų nelygaus paviršiaus beržų, eglių, pušų rąstų. Visi sukosi kaip įmanydami – kas seną žievę lupdamas, kas šlifuodamas, kas lakuodamas.

Švelnus pašlifavimas, plonas neblizgaus lako sluoksnis – ir padėkliukai paruošti. Kaip jie žiūrėsis bendroje ekspozicijoje, pamatysime kiek vėliau.

Tada prasideda paskutinysis kūrybinių diskusijų etapas – parodos kompozicijų sudarymas, kurį visais atvejais geriausiai galėtų atspindėti nuotraukos. Tad šiek tiek kantrybės – ir jos netruks atsirasti

.

.

.

Jogaila Mackevičius

Ramūno Pileičiko (1,2), Jogailos Mackevičiaus (3,4) nuotraukos

Sorry, the comment form is closed at this time.